Nevoile copiilor indigo sunt multiple, și le voi prezenta în continuare, dar și efortul de a le satisface aceste nevoi este pe deplin răsplătit, aceștia putând astfel să înflorească, să strălucească și să-și împlinească importanta menire cu care au venit în această lume.

Nevoile fundamentale, așa cum le-am identificat până în prezent, în general și care se regăsesc la majoritatea copiilor și adulților indigo:

  1. Să fie respectați.
  2. Să fie iubiți în mod necondiționat și să li se arate în mod evident lucrul acesta, indiferent de moment sau situație.
  3. Să li se ofere opțiuni și să fie lăsați să aleagă ei înșiși.
  4. Să li se dea libertatea de a crește și a se dezvolta în propriul lor ritm și stil, în mod echilibrat și în cadrul unor limite de siguranță și supraveghere.
  5. Au nevoie de limite clare care să îi protejeze dar precise și întemeiate, nu arbitrare.
  6. Au nevoie de motive clare, temeinice și de explicații tot timpul și pentru orice.
  7. Pe cât posibil, trebuie să fie lăsați să contribuie la crearea regulilor precum și la stabilirea consecințelor produse de nerespectarea acestora.
  8. Au nevoie de explicații complete oferite la nivelul și în modul în care le pot ei percepe și înțelege (să li se eplice și vorbească pe limba și pe înțelesul lor).
  9. Nu trebuie să li se vorbească “de sus” sau de pe o poziție de forță.
  10. Nu trebuie să li se ofere răspunsuri de tipul “Așa!” sau “pentru că așa spun eu!”, etc  și să se considere că acestea ar putea fi o justificare adecvată sau suficientă pentru un indigo. Nu sunt.
  11. Să fie tratați cu onestitate și sinceritate. Au nevoie să li se spună adevărul indiferent de cât de crud sau dureros ar fi acesta. Ei vor știi cu certitudine dacă și când sunt mințiți.
  12. Nu trebuie să li se dea ordine. Au nevoie să li se ceară ajutorul sau să li se propună cooperarea pentru atingerea unui scop sau îndeplinirea unui obiectiv. (de ex. a se pregăti pentru a pleca undeva la timp).
  13. Nu trebuie să se încerce să fie manipulați. Nu va funcționa.
  14. Să nu fie învinovățiți sau să se folosească sentimentele de vină, ruşine, frică sau ură ca și instrumente de control ori manipulare.
  15. Să fie tratați cu corectitudine în orice situație.
  16. Să fie tratați cu consecvență. Dacă li se spune “nu” la ceva o dată trebuie să fie pentru un motiv temeinic și să nu se cedeze în fața insistențelor lor.
  17. Să nu fie comparați cu ceilalți și cu nimeni altcineva. Ei sunt unici, știu asta și se vor simți neînțeleși și nedreptățiți (deci niciodată motivați sau provocați de a deveni ca și ceilalți).
  18. Au nevoie de suport emoțional pentru sine și pentru atingerea obiectivelor lor.
  19. Au nevoie să fie ascultați (măcar).
  20. Au nevoie de intimitate, de un spațiu propriu și de respectarea acestor nevoi.
  21. Au nevoie să fie învățați să îi respecte pe ceilalți, indiferent de propriile lor abilități și model comportamental.
  22. Să li se recunoască atunci când se greșește față de ei.
  23. Să se interacționeze cu ei prin joacă sau activități care le fac lor plăcere.
  24. Să fie lăsați să se descurce și singuri și să facă ei înșiși toate acele lucruri pe care le pot face singuri. Au nevoie să fie încurajați să exploreze și să-și dezvolte independența.
  25. Să li se ofere responsabilități pe măsura puterilor lor și să fie lăsați să aleagă și să decidă singuri cu privire la îndeplinirea acelor responsabilități.
  26. Au nevoie să li se recunoască, aprecieze comportamentele bune și de succes și să li se mulțumească pentru ele.
  27. Să se folosească metode bazate pe recompensă mai mult (sau total) decât cele bazate pe pedeapsă și sancțiuni. Acestea îi ajută să treacă mai ușor peste momentele de frustrare cauzate de insucces.
  28. Să fie implocați în viața de familie, socială, în viața celorlalți. Nu trebuie supra-protejați și nici marginalizați.
  29. Au nevoie să le fie (cel puțin) respectate talentele transcendentale și/sau paranormale pe care (uneori) le dezvoltă, chiar dacă sunt de necrezut sau de neacceptat de către ceilalți.
  30. Au nevoie de pregătire și suport adecvat pentru oricare dintre talentele/harurile cu care sunt înzestrați – psihic sau metafizic.
  31. Să le fie apreciate puterile și forța interioară.
  32. Să li se pună la dispoziție toate cele necesare și să li se ofere ocazii de a-și explora și manifesta creativitatea.
  33. Deschidere din partea celorlalți și acceptarea că sunt multe pe care le putem învăța de la ei.

Exemplu de abordare a unui părinte al unui copil indigo: “Am nevoie să mă ajuți să ajung la doctor la timp. Trebuie să plecăm în cinci minute ca să nu pierdem programarea, așa că, te rog, fă tot ceea ce ai nevoie să faci înainte de plecare, cum ar fi să mergi la baie, dacă ai nevoie. De asemenea, având în vedere că bunica vine mai târziu, avem nevoie să strângem și toate jucăriile fie acum, fie imediat ce ne întoarcem acasa. Tu decizi când și cum.”

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s